UZŅĒMUMS – SIA Optic Guru, reģ. Nr. 50103179811, juridiskā adrese: Mednieku iela 21/23, Ogre, LV – 5001.
INTERNETA VEIKALS – UZŅĒMUMA uzturēta interneta vietne www.manaslecas.lv, kurā iespējams iegādāties PRECES;
PRECES – INTERNETA VEIKALĀ piedāvātās preces un pakalpojumi;
KLIENTS – persona, kura vēlas iegādāties vai ir iegādājusies Preci(-es);
NOTEIKUMI – šie Interneta veikala lietošanas noteikumi, kas ir distances līgums starp LIETOTĀJU un SABIEDRĪBU;
POLITIKA - UZŅĒMUMA noteiktā privātuma un personas datu aizsardzības politikas dokuments, kas atrodams šeit.
2.1. NOTEIKUMI regulē tiesiskās attiecības starp KLIENTU un SABIEDRĪBU saistībā ar PRECĒM un to piegādi.
KLIENTA reģistrēšanās INTERNETA VEIKALĀ un/vai pirkumu izdarīšana apliecina KLIENTA piekrišanu NOTEIKUMIEM.
2.2. KLIENTAM ir aizliegts izpaust trešajām personām INTERNETA VEIKALA lietotāja piekļuves datus. KLIENTS ir informēts un piekrīt, ka visas darbības, kas veiktas INTERNETA VEIKALĀ, izmantojot LIETOTĀJA piekļuves datus, ir saistošas LIETOTĀJAM un tiks uzskatītas par LIETOTĀJA veiktām.
2.3. UZŅĒMUMS apņemas izpildīt un ievērot savu PRIVĀTUMA UN PERSONAS DATU AIZSARDZĪBAS POLITIKU.
3.1. Informācija par PRECI un tās cenu ir norādīta INTERNETA VEIKALĀ pie attiecīgās PRECES. Preču un piegāžu cenas ir spēkā PRECES pasūtīšanas brīdī. UZŅĒMUMAM ir tiesības jebkurā brīdī mainīt INTERNETA VEIKALĀ norādītās cenas pēc saviem ieskatiem, un šādas izmaiņas neattiecas uz jau veiktajiem un apmaksātajiem pasūtījumiem.
3.2. Cenas ir norādītas eiro (EUR) un ietver pievienotās vērtības nodokli (PVN). Piegādes izmaksas ir norādītas atsevišķi no PRECES cenas.
3.3. KLIENTS INTERNETA VEIKALĀ vispirms veic PRECES pasūtījumu, kas tiek ievietots pirkumu grozā. KLIENTAM ir iespēja turpināt izvēlēties citas PRECES pirms pasūtījuma apmaksas veikšanas.
3.4. Pasūtījuma veikšanas brīdī KLIENTAM ir jānorāda PREČU saņemšanas veids un adrese.
3.5. Norēķināties par pasūtījumu iespējams vienā no šādiem veidiem:
tiešsaistē INTERNETA VEIKALĀ, izmantojot bankas karti;
ar pārskaitījumu, apmaksājot UZŅĒMUMA izrakstīto rēķinu;
saņemot preci salonā – ar karti vai skaidru naudu;
saņemot preci pie kurjera vai pakomātā – tikai ar karti.
3.6. Atsevišķām PRECĒM var tikt noteikta priekšapmaksa vismaz 50% apmērā no kopējās preces cenas. Šī informācija ir norādīta attiecīgās PRECES aprakstā.
3.7. Ja KLIENTS pasūtījuma brīdī ir izvēlējies norēķinu ar pārskaitījumu, UZŅĒMUMS izraksta priekšapmaksas rēķinu. Rēķins ir spēkā un apmaksājams ne vēlāk kā 10 (desmit) dienu laikā no rēķina nosūtīšanas dienas. Par apmaksas brīdi tiek uzskatīts laiks, kad UZŅĒMUMS ir saņēmis maksājumu par PRECI un piegādi.
3.8. Pēc pasūtījuma veikšanas INTERNETA VEIKALĀ, UZŅĒMUMA darbinieks sazināsies ar KLIENTU, lai precizētu pasūtījuma detaļas (piemēram, piegādes veidu, laiku, preces specifikāciju vai citus būtiskus aspektus).
3.9. PRECES pasūtījums kļūst saistošs KLIENTAM un UZŅĒMUMAM brīdī, kad UZŅĒMUMS ir saņēmis apmaksu par PRECI un tās piegādi, vai kad KLIENTS izvēlējies apmaksu preces saņemšanas brīdī.
3.10. UZŅĒMUMS pēc pasūtījuma saņemšanas nosūtīs apstiprinājumu par pasūtījumu uz KLIENTA norādīto e-pasta adresi.
3.11. Pēc maksājuma saņemšanas (vai, ja piemērojams, apmaksas brīdī saņemot preci) UZŅĒMUMS nogādās pasūtītās PRECES uz KLIENTA norādīto saņemšanas vietu. KLIENTAM ir saistoši izvēlētā piegādātāja noteikumi (piemēram, darba laiks, izņemšanas termiņš u.c.). Piegādes maksa un termiņš ir atkarīgi no izvēlētā piegādes veida.
3.12. Izvēloties PRECI, KLIENTS apliecina, ka viņam ir kompetenta acu ārsta vai optometrista izsniegta recepte, kurā norādītas nepieciešamās PRECES īpašības. KLIENTS pasūta PRECES saskaņā ar šīs receptes un speciālista norādījumiem. Ja KLIENTS pasūta PRECI bez derīgas receptes vai neatbilstoši tās norādījumiem, UZŅĒMUMS neuzņemas atbildību par jebkādām nelabvēlīgām sekām uz KLIENTA redzi vai veselību, kas var rasties šāda pasūtījuma rezultātā.
4.1. Par PREČU piegādi var tikt paredzēta maksa, kas atkarīga no izvēlētā piegādes veida un saņemšanas vietas. Piegādes maksa, ja tāda paredzēta, tiek norādīta PRECES pasūtīšanas brīdī pēc piegādes vietas izvēles.
4.2. PRECES piegāde tiek veikta pēc tam, kad UZŅĒMUMS ir saņēmis samaksu par PRECI un tās piegādi, vai – ja KLIENTS ir izvēlējies apmaksu preces saņemšanas brīdī – pēc pasūtījuma apstiprināšanas.
4.3. Izvēloties kurjera piegādi, KLIENTAM ir pienākums norādīt precīzu un pilnīgu informāciju par piegādes vietu (tostarp durvju kodu, stāvu, precīzu ēkas ieeju, ja tādas ir vairākas, u.c. informāciju). UZŅĒMUMS nav atbildīgs par piegādes termiņa kavējumu vai neizpildi, ja tas radies KLIENTA nepilnīgi vai neprecīzi sniegtas informācijas dēļ.
4.4. Ja piegāde tiek veikta ar kurjeru vai uz pakomātu, KLIENTAM preces saņemšanas brīdī ir iespējams norēķināties tikai ar karti. Ja KLIENTS izvēlējies preces saņemšanu salonā, apmaksa iespējama ar karti vai skaidrā naudā.
4.5. Neatkarīgi no piegādes veida, KLIENTAM ir pienākums pirms PRECES pieņemšanas pārbaudīt, vai PRECES iepakojums ir vesels un nebojāts. Ja tiek konstatēts iepakojuma bojājums vai citas neatbilstības, KLIENTAM tas jānorāda piegādes dokumentā un nekavējoties jāpaziņo par to UZŅĒMUMAM.
4.6. Ja UZŅĒMUMS šādā gadījumā nevar nodrošināt KLIENTU ar pasūtīto PRECI, UZŅĒMUMAM ir tiesības, saskaņojot ar KLIENTU, piegādāt citu līdzvērtīgu PRECI par ekvivalentu cenu vai atgriezt samaksāto naudu.
4.7. UZŅĒMUMAM ir tiesības nepiegādāt PRECI, ja KLIENTS nav veicis pilnu samaksu par PRECĒM un to piegādi, kā arī gadījumos, ja KLIENTAM ir neizpildītas maksājumu saistības par iepriekšējiem pasūtījumiem.
5.1. KLIENTAM ir iespēja INTERNETA VEIKALĀ pasūtīt PRECES noteiktam periodam uz priekšu un maksāt pēcapmaksas veidā. Šādā gadījumā PREČU pasūtījums stājas spēkā pēc tam, kad UZŅĒMUMS ir samaksai paredzētajā termiņā saņēmis pirmo maksājuma daļu par PRECĒM.
5.2. PREČU abonēšanas gadījumā KLIENTAM ir pienākums veikt visu samaksu saskaņā ar pasūtījumu, t.i., veikt turpmākos maksājumus par PRECĒM.
5.3. Norēķins ar KLIENTU notiek automātiskās apmaksas interneta sistēmā e-rekini.lv, kur KLIENTAM pašam jāveic visas vajadzīgās darbības. KLIENTS piekrīt, ka UZŅĒMUMAM un norādītajai e-rēķinu sistēmai ir tiesības ieturēt no KLIENTA norunāto maksu par PREČU abonēšanu.
5.4. UZŅĒMUMS pēc tam, kad KLIENTS būs pasūtījis PREČU abonēšanu un veicis pirmās daļas samaksu, piegādās pirmo daļu no pasūtītājam PRECĒM. UZŅĒMUMS katru nākamo PRECU daļu piegādās saskaņā ar KLIENTA grafiku.
5.5. PREČU abonēšanas gadījumā starp UZŅĒMUMU un KLIENTU tiek noslēgts beztermiņa PREČU abonēšanas līgums, taču gan UZŅĒMUMAM, gan KLIENTAM ir tiesības vienpusēji atteikties no turpmākas PREČU piegādes un ir tiesības vienpusēji izbeigt distances līgumu bez jebkāda iemesla, rakstiski (t.sk. e-pastā) paziņojot par to otrai pusei vismaz 10 dienas iepriekš. KLIENTAM ir tiesības apturēt PREČU abonēšanu uz 3 mēnešu periodu katrā kalendārajā gadā, paziņojot par to UZŅĒMUMAM vismaz 10 dienas pirms kārtējās (plānotās) PREČU piegādes dienas.
5.6. Ja KLIENTS neizpilda vai nepienācīgi izpilda savas maksājumu saistības, kas izriet no distances līguma, UZŅĒMUMAM ir tiesības nodot sevis izvēlētai parādu piedziņas sabiedrībai vajadzīgos datus par KLIENTU un viņa veikto PREČU pasūtījumu, lai veiktu kavēto maksājumu piedziņu ar iespējamu KLIENTA datu ievietošanu publiskajās parādnieku datu bāzēs.
6.1. Atteikuma tiesības var izmantot tikai tie KLIENTI, kas ir patērētāji Patērētāju tiesību aizsardzības likuma izpratnē.
6.2. Patērētājs tiek skaidri informēts, ka saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 12. panta pirmo daļu viņam ir tiesības 14 (četrpadsmit) dienu laikā bez pamatojuma izmantot atteikuma tiesības un vienpusēji atkāpties no distances līguma, paziņojot par to UZŅĒMUMAM.
6.3. Atteikuma tiesību termiņš ir 14 (četrpadsmit) dienas no dienas, kad patērētājs vai viņa norādīta trešā persona, kas nav pārvadātājs, ir saņēmusi PRECI vai pēdējo no vairākām PREČU piegādēm (ja piegāde notiek pa daļām).
6.4. Ja patērētājs izmanto pakalpojumu “PREČU abonēšana”, patērētājam ir tiesības atteikties no saņemtās PRECES un pieprasīt attiecīgu pirkuma maksas atmaksu arī pēc atteikuma tiesību termiņa beigām, kas minēts Noteikumu 5.5. punktā, ja tiek ievēroti visi šādi nosacījumi:
a) PRECES iepakojums nav atvērts un bojāts;
b) PRECE nav lietota un nav bojāta;
c) UZŅĒMUMS saņem attiecīgo PRECI 14 dienu laikā no atteikuma tiesību paziņojuma saņemšanas dienas.
6.5. Lai izmantotu atteikuma tiesības, patērētājam ir jānosūta UZŅĒMUMAM aizpildīta atteikuma tiesību veidlapa vai e-pasts uz info@manaslecas.lv, norādot patērētāja personas datus, kontaktinformāciju, iegādātās PRECES nosaukumu, pirkuma maksu, bankas konta numuru un paziņojumu par atkāpšanos no līguma.
6.6. Atteikuma gadījumā UZŅĒMUMS atmaksā patērētājam par PRECI samaksāto naudu, tostarp piegādes izmaksas, ne vēlāk kā 14 dienu laikā no dienas, kad UZŅĒMUMS ir saņēmis paziņojumu par atteikuma tiesību izmantošanu, PRECI un citu nepieciešamo informāciju.
6.7. Patērētājam ir pienākums 14 dienu laikā pēc atteikuma nosūtīšanas nogādāt PRECI UZŅĒMUMAM (ja PRECE jau ir saņemta). UZŅĒMUMAM ir tiesības aizturēt atmaksu līdz PRECES saņemšanai vai kamēr patērētājs iesniedz pierādījumus par PRECES nosūtīšanu atpakaļ.
6.8. PRECE vēlams atgriezt ar visu un nebojātu iepakojumu. PRECES atgriešana ir jāveic ar pasta sūtījumu vai piegādi uz UZŅĒMUMA juridisko adresi, un atpakaļsūtīšanas izmaksas sedz patērētājs, ja vien UZŅĒMUMS nav piekritis segt šos izdevumus.
6.9. Patērētājs, izmantojot atteikuma tiesības, ir atbildīgs par PRECES vērtības samazināšanos, ja PRECE ir izmantota tādā veidā, kas nav nepieciešams, lai pārbaudītu tās īpašības un darbību, vai ir pretrunā ar labas ticības principu.
6.10. Atteikuma tiesības nav izmantojamas gadījumos, kad to paredz normatīvie akti, tai skaitā, bet ne tikai, šādos gadījumos:
a) ja PRECE ir izgatavota pēc patērētāja norādījumiem vai ir nepārprotami personalizēta;
b) ja PRECE ātri bojājas vai tai drīz beidzas derīguma termiņš;
c) ja PRECE pēc piegādes higiēnas vai veselības aizsardzības apsvērumu dēļ nav piemērota atgriešanai un tās iepakojums ir atvērts;
d) ja PRECE pēc piegādes ir neatdalāmi sajaukta ar citām precēm;
e) ja tiek sniegts digitālais saturs, kas netiek piegādāts materiālā nesējā, un tā sniegšana sākta ar patērētāja iepriekšēju nepārprotamu piekrišanu un apliecinājumu par atteikuma tiesību zaudēšanu;
f) citos gadījumos, kas noteikti Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 12. panta sestajā daļā un Ministru kabineta noteikumos Nr.255 “Noteikumi par distances līgumu”.
7.1. Visi INTERNETA VEIKALĀ ievadītie personas dati un tiek aizsargāti saskaņā ar UZŅĒMUMA noteikto POLITIKU, kā arī saskaņā ar Latvijas Republikas un Eiropas savienības normatīvajiem aktiem, kas attiecas uz privātuma vai personas datu aizsardzību.
7.2. Reģistrējoties INTERNETA VEIKALĀ un/vai lietojot INTERNETA VEIKALU, KLIENTS tādējādi izsaka vai turpina uzturēt piekrišanu, ka:
a) KLIENTS ir iepazinies ar šiem NOTEIKUMIEM un POLITIKU;
b) UZŅĒMUMS veic attiecīgā KLIENTA personas datu apstrādi šaajos NOTEIKUMOS un POLITIKĀ noteiktajos ietvaros un apmērā;
c) KLIENTS apliecina, ka ir informēts un piekrīt savu personas datu nodošanai personas datu operatoriem, kas UZŅĒMUMA vārdā vai uzdevumā nodrošina pakalpojumu izpildi (piemēram, Preču piegādātājam un kurjeram, Preču izsniegšanas vietai, maksājumu apstrādes sabiedrībām u.c.).
8.1. PRECEI ir standarta ražotāja noteiktā garantija, ja tāda ir paredzēta.
8.2. KLIENTAM 24 mēnešu laikā no PRECES piegādes dienas ir tiesības pieteikt prasījumu par līguma noteikumiem neatbilstošu PRECI.
8.3. Piesakot ražotājam vai UZŅĒMUMAM prasījumu par PRECES neatbilstību līguma noteikumiem, KLIENTS prasījuma pieteikumam pievieno darījumu apliecinoša dokumenta kopiju.
8.4. UZŅĒMUMS rēķinus sagatavo elektroniski un tie ir derīgi bez paraksta. Rēķini tiek nosūtīti uz INTERNETA VEIKALĀ reģistrētu KLIENTA norādīto e-pastu.
8.5. Ja KLIENTS nepilda vai nepienācīgi pilda NOTEIKUMUS, pārkāpj normatīvo aktu prasības, ir nodarījis zaudējumus vai kaitējumu UZŅĒMUMAM vai trešajām personām, tad UZŅĒMUMAM ir tiesības atteikt KLIENTAM pakalpojumu sniegšanu, PREČU piegādi, liegt pieeju INTERNETA VEIKALAM, kā arī vienpusēji anulēt pasūtījumus.
8.6. Visas intelektuālā īpašuma tiesības attiecībā uz INTERNETA VEIKALU un tajā izvietoto saturu pieder tikai un vienīgi SABIEDRĪBAI.
8.7. Visi strīdi, kas rodas starp KLIENTU no vienas puses un SABIEDRĪBU vai Preču piegādātāju no otras puses, ir pirmkārt risināmi sarunu ceļā vai saskaņā ar NOTEIKUMIEM un Latvijas Republikas, Eiropas savienības normatīvajiem aktiem.
****************
Jebkuru jautājumu, pieprasījumu vai komentāru gadījumā attiecībā uz šiem lietošanas noteikumiem, lūdzam sazināties ar mums, rakstot uz e-pastu info@manaslecas.lv.